Amerikiečių rašytojas Garisonas Keiloras vienoje savo esė, spausdintoje dar 2007 m., stebisi jaunais žmonėmis, kurie „sėdi dėbsodami į kompiuterių ekranus, kartais jiems iš ausų dar styro laidai, ir gyvenimas skrieja pro juos, kol jie plūduriuoja „MySpace“, toje patetiškoje enciklopedijoje, žiopsodami, kaip filmuke šunelis šoka makareną.“ Visiška tiesa – jauni žmonės, tiksliau, visi, gyvenantys XXI a. – gyvena skaitmeninėje eroje. Virtualioje erdvėje dirbama, mezgami santykiai, bendraujama, leidžiamas laisvalaikis, kuriama ir dalinamasi – tai būdas, kuriuo ne tik gyvena, bet ir kaip užaugo bei subrendo 2000-ųjų vaikai, šiuo metu jau tampantys pilnamečiais.
Nuotoliniai mokymo kursai jaunimo informavimo darbuotojams
„Tai, kad išmaniosios technologijos skverbiasi į įvairias buities ir būties sritis yra natūralus dalykas: „Facebook“ gali būti naudojamas skaitmeniniam ir informaciniam raštingumui ugdyti, „Instagram“ – kritinio vaizdinės informacijos vertinimo ugdymui, el. paštas – privačiai konsultacijai, kuri dažnai jauniems žmonėms atrakina duris į tarptautinę savanorystę, studijas, praktikas, tobulėjimą arba atsako kur kreiptis, jei nerimauji dėl, pavyzdžiui, sveikatos klausimų. Visais šiais skaitmeniniais įrankiais naudojasi jauni žmonės, – nuo jų turi neatsilikti ir tie, kurie dirba su jaunimu“, – teigia Ingrida Jotkaitė, atsakinga už bendrinio jaunimo informavimo ir konsultavimo sistemos vystymą Lietuvoje.
2017 m. spalio mėnuo yra ypač reikšmingas – Lietuvoje pirmą kartą siekiama apmokyti ir sertifikuoti jaunimo informavimo darbuotojus nuotoliniu būdu. Savarankišku, nuotolinio mokymosi principu paremti kursai truks pusantro mėnesio. Dalyviai jiems patogiu laiku turės atlikti įvairias užduotis ir po įvertinimo galės tapti Europos jaunimo informavimo ir konsultavimo agentūros (ERYICA) sertifikuotais darbuotojais. Mokymo kursų tema siekiama gilintis į skaitmeninius įrankius ir jų panaudojimą jaunimo informavime ir konsultavime.
„Skaitmeninių įrankių naudojimas ir mokymasis apie juos nėra naujovė, tačiau šie mokymo kursai svarbūs dėl dviejų aspektų. Pirmiausiai, kad skaitmeniniai įrankiai apima klausimus ne tik, ar savo darbe naudojame „Power Point“ pateiktis, ar žymiai interaktyvesnius įrankius, tačiau kalbame apie darbuotojų gebėjimus kritiškai vertinti naudojamus įrankius, pasirinkti tokius informavimo būdus, kurie atitikti auditorijos amžių, gebėjimus, darbuotojo siekius, neaplenktų autorinių teisių ir pan. Antra, mes esame pakankamai drąsūs kalbėti, jog šiandien mums itin svarbios inovacijos, tačiau kiek jas įsileidžiame į savo darbo sritį? Tad jaunimo darbuotojų, ir šiuo atveju – jaunimo informavimo darbuotojų – sertifikavimas ir mokymo kursų organizavimas elektroninėje erdvėje yra pakankamai inovatyvus žingsnis Lietuvoje, kur visų tipų jaunimo darbuotojų apmokymas ir ypač sertifikavimas vyksta palaikant tik gyvąjį kontaktą“, – mokymų svarbą įvardija I. Jotkaitė.
Turėdami papildomų klausimų galite kreiptis į Eurodesk Lietuva programos vadovę Ingridą Jotkaitę el. paštu [email protected]
2012 m. Europos jaunimo informavimo ir konsultavimo agentūros (ERYICA) narių tinklą papildė organizacija iš Lietuvos – Lietuvos jaunimo organizacijų taryba (LiJOT), Lietuvoje atliekanti bendrinio jaunimo informavimo ir konsultavimo sistemos nacionalinio koordinatoriaus vaidmenį. Nacionalinis koordinatorius atsakingas už 28 jaunimo informavimo taškų, Vilniuje ir Utenoje veikiančių jaunimo informacijos centrų veiklą, darbuotojų sertifikavimą bei sistemos vystymą.
Šie mokymo kursai įgyvendinami kartu su Jaunimo reikalų departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos