Utenoje atidarytas antrasis Lietuvoje jaunimo informacijos centras

Šiandien Utenoje atidarytas jaunimo informacijos centras. Tai antrasis tokio tipo centras visoje Lietuvoje. „Neabejoju, kad šis centras taps sėkmingu ir naudingu jaunimo traukos centru. O tai, kaip jis veiks, labai priklauso nuo jūsų pačių – jį įkūrusių ir jame dirbančių jaunų žmonių“, – centro atidarymo proga teigė Utenos rajono savivaldybės meras Alvydas Katinas.

Bendrinis jaunimo informavimas ir konsultavimas, kaip specializuota paslauga, visoje Europoje pagal nustatytus kriterijus ir principus yra vykdomas jau daugiau nei pusšimtį metų. „Lietuvoje ši sistema buvo pradėta kurti nuo 2011 m. Organizacijos, dirbančios su jaunimu ir norinčios praplėsti savo veiklų bei temų spektrą, gali tapti Jaunimo informavimo tašku, kur atėjęs jaunas žmogus kartu su profesionaliu jaunimo informavimo darbuotoju ieško norimo atsakymo – nuo patraukliausios tarptautinės savanorystės programos iki dviračių takų savo mieste. Sistemos vizija – skirtinuose Lietuvos miestuose veikiantys nepriklausomi ar integruoti jaunimo informacijos centrai, kuriuos šiandien galima rasti ne tik visoje Europoje, tačiau jau ir dviejuose Lietuvos miestuose – Vilniuje ir Utenoje“, – situaciją Lietuvoje pristato Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos prezidentas Mantas Zakarka.

Lietuva skinasi kelią lėtai, tačiau iššūkiai įveikiami

2012 m. Europos jaunimo informavimo ir konsultavimo agentūros (ERYICA) narių tinklą papildė organizacija iš Lietuvos –  Lietuvos jaunimo organizacijų taryba (LiJOT), Lietuvoje atliekanti šios sistemos nacionalinio koordinatoriaus vaidmenį. Nacionalinis koordinatorius atsakingas už 28 jaunimo informavimo taškų veiklą, darbuotojų sertifikavimą bei sistemos plėtrą.

Europos jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ vadovė Ingrida Jotkaitė teigia, kad ne tik pati sistema, bet ir jaunimo informavimo darbuotojai susiduria su tam tikrais iššūkiais: „Šiandien paminėjus sąvoką „jaunimo informavimas“ vis dar išgirstame atsaką, kad „ir mes tai darome“: skrajutės, tinklalapio kūrimas, atsiradęs naujas centras ir pan. Mes šią sąvoką suprantame visiškai kitaip: jaunimo informavimas  apima visas jaunimą dominančias temas bei platų veiklos spektrą: informavimą, konsultavimą, orientavimą, paramos ir pagalbos teikimą, instruktavimą, mokymą, kontaktų mezgimą ir nukreipimą į specializuotas tarnybas. Lietuvoje šios paslaugos yra teikiamos tik Vilniaus jaunimo informacijos centre bei visoje Lietuvoje veikiančiuose Jaunimo informavimo taškuose. Tad naudodami tą pačią sąvoką, visi, dirbantys jaunimo srityje, kalbame apie du skirtingus dalykus.“

I. Jotkaitė pažymi ne tik būtinumą suvokti jaunimo informavimą kaip tam tikrą paslaugą, tačiau taip pat išskiria ir tokių darbuotojų svarbą: „Visų pirma, tam, kad galėtumėme vystyti šią paslaugą Lietuvoje, turime užtikrinti darbuotojų, galinčių kokybiškai teikti informaciją ir konsultuoti jaunus žmones, tinklą. Būti tikru jaunimo informavimo darbuotoju nėra lengva: turi nuolat atnaujinti savo žinias, ieškoti skirtingų darbo metodų ir aiškiai įsivardyti savo veiklų ribas – kuomet iš jaunimo informavimo darbuotojo pereinama į jaunimo darbuotojo ar kitų kolegų darbo sritis. Antra, šiandien mes dar turime įrodyti savo, kaip darbuotojų būtinumą. Dažnai girdžiu klausimą, kam reikalingos tos gyvosios konsultacijos, jei jaunimas sėdi internete. Taip, daugelis iš mūsų turi itin paprastą ir greitą prieigą prie „Google“, bet ar tai padeda atrasti tinkamus atsakymus visoje informacijos gausoje? Džiugu, kad Vilnius, o nuo šiandien ir Utena, ne tik supranta tokios paslaugos svarbą, tačiau ir rodo pavyzdį kitiems miestams. Dėl tokių savivaldybių iššūkiai tampa įveikiami.“

Būtinas jaunų žmonių ir savivaldybės dialogas

2014 m. Vilniuje duris atvėrė pirmasis Lietuvoje jaunimo informacijos centras, veikiantis Vilniaus miesto savivaldybės patalpose, turintis nuolatinį, ERYICA sertifikuotą darbuotoją. Nepaisant nacionalinių sistemos užmojų, Utenos jaunimo informacijos centras kūrėsi jaunų žmonių iniciatyva: patalpos, finansavimas centrui įrengti, darbuotojo atlyginimui padengti buvo surasti pajutus realų tokios paslaugos poreikį, prognozuojant realią naudą – tai bendraamžių investicija į visuomenės ir visų jaunų žmonių ateitį.

Utenos jaunimo informacijos centre bus teikiama kokybiška, patikrinta ir nuolat atnaujinama informacija, parengta ir teikiama remiantis ERYICA patvirtintais principais, dirbs profesionalus jaunimo informavimo ir konsultavimo darbuotojas, bus organizuojami įvairūs informaciniai renginiai.

Kontaktinis asmuo:

Ingrida Jotkaitė

Eurodesk Lietuva programos vadovė

Tel. +370 639 29661

El. paštas [email protected]


Eurodesk informacija

Paieška